Súčasťou softvérového vývoja pre našich klientov sú aj IT konzultácie pre ich už existujúce systémy a procesné nastavenia. Jedným z našich klientov je aj spoločnosť dodávajúca energie, ktorá má vlastné technické oddelenie, ktoré vyvíja ich hlavný interný systém pre riadenie spoločnosti. Vývoj vlastných IT systémov interným tímom môže byť v určitých prípadoch optimálnejším riešením, no každý tím sa bude čas od času potýkať s problémami, ktoré sa budú zdať v danom momente neriešiteľné. V takýchto prípadoch prichádzame na pomoc a dokážeme dať našim klientom tzv. „third party opinion“ a konzultácie k danému problému, aby sme spoločne prišli na jeho riešenie.
Súčasťou interných systémov nášho klienta sú aj procesy šifrovanej e-mailovej komunikácie s ich dodávateľmi a distribučnými spoločnosťami (konkrétne Východoslovenská distribučná, Stredoslovenská a Západoslovenská distribučná spoločnosť), ktoré distribuujú elektrinu alebo plyn. Distribučné spoločnosti majú predpísané štandardy komunikácie prostredníctvom zasielania .xml súborov v predpísanej forme. Komunikácia prebieha prostredníctvom e-mailov šifrovaných a podpísaných certifikátmi, ktoré si spoločnosti vymenili pri začiatku spolupráce. Úlohou šifrovania e-mailov je zabezpečenie citlivých informácií, ktoré sú zasielané a uistenie sa, že prijatý e-mail skutočne pochádza od overeného odosielateľa a k e-mailu a jeho prílohám sa nedostanú neoprávnené osoby. Takáto e-mailová komunikácia je štandardizovaná v maximálnej možnej miere, nakoľko si spoločnosti preposielajú údaje o spotrebe energií, objednávke energií na najbližšie dni a podobne.
IT konzultácie od accute
V rámci implementácie nových štandardov šifrovania e-mailov sa náš klient potýkal s problémom šifrovania ako aj dešifrovania prijatých e-mailov od dodávateľov a automatizáciou spojenou s odosielaním a prijímaním týchto e-mailov. Úlohou nášho tímu bolo identifikovať problém, prečo odoslané e-maily od nášho klienta nemožno dešifrovať na strane adresáta a prečo nemožno rozšifrovať prijaté e-maily od dodávateľov a prečítať tak dôležité prílohy vo formáte .xml. Technický tím klienta sa snažil niekoľko týždňov daný problém vyriešiť, no bez úspechu – preto sme sa výzvy radi chopili my.
Po úvodnom stretnutí nášho tímu sa nám podarilo identifikovať potenciálny problém so šifrovaním a rozdeliť si tak úlohy. Následnou analýzou, štúdiom dokumentácie k nástrojom, ktoré klient používal k šifrovaniu a dešifrovaniu e-mailov a príloh a testovaním procesu na viacerých praktických príkladoch od nášho klienta sa nám podarilo problém vyriešiť v horizonte dvoch dní! Výsledkom bolo správne rozšifrovanie prijatých e-mailov od distribučných spoločností v systémoch nášho klienta a príprava technického riešenia pre správne podpisovanie a šifrovanie odoslaných e-mailov smerom k distribučným spoločnostiam v podobe namieru vytvorených API.
V horizonte niekoľkých dní sme dokázali nášmu klientovi zaslať detailný návod pre úpravu ich interného systému a procesu na to, aby dokázali dešifrovať všetky e-maily od svojich dodávateľov spolu s podrobnou dokumentáciou k používanému nástroju. Klient tak dokázal ušetriť tisíce eur zdĺhavým riešením problému a zároveň ich tím dokázal implementovať dané riešenie do ich interného systému a pokračovať tak vo vývoji.