V rámci vývoja celkového softvérového zázemia pre jedného z pätice najväčších obchodníkov s cennými papiermi bolo logickým krokom aj zadanie pre vytvorenie partnerskej zóny, resp. B2B rozhrania. B2B rozhranie slúži ako digitálny nástroj pre sprostredkovateľov na prácu s existujúcimi klientmi, ktorí sa rozhodli uzatvoriť si zmluvu s našim klientom a investovať tak prostredníctvom ich finančných riešení.
Špecifická potreba klienta
V rámci digitalizácie viacerých procesov u nášho klienta, v rámci ktorej sme vyvíjali klientsku zónu spolu s kompletným softvérovým zázemím pre administratívu vyplynula ešte jedna požiadavka – vyvinúť webové rozhranie pre sprostredkovateľov, ktorí spolupracujú s našim klientom a poskytnúť im všetky potrebné informácie a nástroje pre získavanie nových klientov a pre prácu s existujúcimi klientmi. Požiadavka na webové rozhranie bola veľmi jasná, nakoľko dizajn bol vypracovaný dizajnovým štúdiom klienta a my sme sa tak mohli plne sústrediť na spoľahlivé IT riešenie.
Paralelne s vývojom webového rozhrania sme pre nášho klienta vyvíjali aj REST API rozhranie, prostredníctvom ktorého sa na systém klienta dokážu pripojiť partneri, ktorí disponujú dostatočným technickým zázemím so skúsenými vývojármi. Toto rozhranie je vhodné pre partnerov, ktorí si chcú funkcionality webového rozhrania prispôsobiť, prípadne ich zapracovať do svojich firemných ERP systémov a dokázať tak efektívne a digitálne spolupracovať na B2B úrovni.
Súčasťou B2B riešenia sú okrem responzívneho webového rozhrania aj profesionálne REST API pre partnerov s technickým zázemím.
Komplexná a zároveň prehľadná partnerská zóna
Nosným modulom partnerskej zóny nášho klienta je úvodná stránka, ktorá sa sprostredkovateľovi zobrazí ihneď po jeho prihlásení. Na úvodnej stránke, takzvanom Dashboarde vidí sprostredkovateľ okamžitý prehľad o portfóliu svojich klientov – sumárny stav majetku pod správou, počet klientov, posledné transakcie a podobne. Detailný náhľad na portfólio cenných papierov či zrealizované transakcie klientov získa sprostredkovateľ na jednotlivých moduloch, ktorú mu poskytnú všetky potrebné detaily. Samozrejmosťou je výpočet kumulovanej výkonnosti klientskych portfólií.
Špecifickým modulom rozhrania sú provízie sprostredkovateľov, ktoré sú však sprístupnené iba takým rolám užívateľov, ktoré s nimi pracujú. Nemôže sa teda stať, že by mali užívatelia prehľad o províziách svojich kolegov.
Súčasťou profilu užívateľa sú aj funkcionality pre stiahnutie nevyhnutných reportov pre regulátorov podľa aktuálne platnej legislatívy, nastavenia e-mailových a webových notifikácií či nastavenia pre API – možnosť vytvoriť nový API kľúč, vymazať ho či zresetovať.
Výzvou pri implementácii B2B rozhrania bola rovnako ako pri klientskej zóne bezpečnosť dát a robustnosť samotného systému pri paralelnej prevádzke pre stovky sprostredkovateľov.
Jednou z najdôležitejších súčastí B2B rozhrania je funkcionalita, ktorá umožňuje sprostredkovateľovi komunikovať so svojimi klientmi prostredníctvom klientskej zóny v podobe doručovania správ na podpis. B2B rozhranie je veľmi úzko prepojené s klientskou zónou a „core systémom“ spoločnosti, vďaka čomu tvoria neoddeliteľný celok a výhodou je správa všetkých systémov pod jednou strechou.
Sprostredkovatelia sú teda schopní cez partnerskú zónu odoslať klientovi na podpis do klientskej zóny všetky dôležité dokumenty na podpis. Či už sa jedná o žiadosť o presun peňažných prostriedkov či žiadosť o uzatvorenie nového investičného produktu, partnerská zóna poskytuje sprostredkovateľom jednoduchý nástroj na spracovanie potrebných žiadostí bez potreby fyzickej návštevy klienta. Po prijatí správy a skontrolovaní údajov v správe či dokumente si klient jednoducho vyžiada dvojfaktorový podpisový kód, ktorý je doručovaný prostredníctvom SMS na jeho telefónne číslo a jeho zadaním a potvrdením uvedenú žiadosť podpíše. Podpísaná žiadosť spolu s priloženými dokumentami putuje automaticky pracovníkom spoločnosti do ich „core systému“, o čom sú okamžite informovaní vo forme notifikácií.